sicilie per klassieker

De Alfa Romeo Giulia,
een klassieker die geschiedenis maakte en nog steeds tot de verbeelding spreekt.

Op 27 juni 1962 werd de Giulia TI voorgesteld op het circuit van Monza als opvolger van de Giulietta. Een ontwerp van Orazio Satta Puliga. dat ondanks zijn "vierkante" voorkomen een lagere luchtweerstand dan bijvoorbeeld een Porsche 911 uit die tijd.

De structuur van de motor was niet gewijzigd ten opzichte van de Giulietta maar door wat aanpassingen werd het vermogen wel vergroot. Uiteindelijk kreeg de auto nog twee dubbele horizontale Weber 40 DCOE carburateurs wat de topsnelheid van de 1600 variant op 175 km/u bracht.

De grootste verbetering ten opzichte van de Giulietta was echter de wegligging. De combinatie van achterwielaandrijving en die formidabele wegligging maakt de Giulia een heerlijke auto om Sicilie mee te verkennen. De Alfa Romeo Giulia Nuova Super van Sicilieperklassieker, oldtimers met het comfort van de auto van nu.

De Alfa Giulia's van Sicilieperklassieker zijn allemaal van het laatste type, Super Nuova. Standaard voorzien van schijfremmen rondom, dubbele Weber of Delorto 40mm carburateurs en nog wat andere zaken die maken dat iedereen met gemak en plezier de auto kan besturen.

Daarnaast beschikken al de auto's over een tripmaster, een tot op 10 meter nauwkeurige kilometerteller uit de rallywereld. Met behulp van deze tripmaster volg je feilloos de aanwijzingen in het roadbook en brengt Sicilieperklassieker je op plaatsen en langs wegen die je met een satelietnavigatie nooit zou vinden.

Of misschien toch liever een Fiat 124 Sport Spider?